zaterdag 17 september 2011

Wegens onderhoud een omleiding

 Niet meer weten of je nu links moet gaan, of rechts. Of is
rechtdoor toch makkelijker?
En terwijl dit dilemma door je hoofd spookt en ervoor zorgt dat je kennis maakt met mevrouw Migraine,
maak je ondertussen een omweg door middel van bochten, slingeren, verkeerde afslagen en zelfs botsingen.

En dan besef je het. Je zit helemaal verkeerd, je bevindt je op de verkeerde baan.
Wat nu?
Mensen om de weg vragen?
Nah..teken van zwakte.
Stoppen met rijden? 
Nah..te eigenwijs voor.
Snelheid ietsje terugnemen?
Nah..zit niet in mn karakter.
Wat dan wel?
Door zoeken naar een optie.
Een oplossing van welke afslag het snelste is, ik heb namelijk niet meer zoveel benzine.

Zo de weg kwijt kunnen raken en dat terwijl boeken,internet, magazines,vrienden,familie, psychologen, mensen van school allemaal in je buurt zijn en die ook allemaal weten te vertellen:
"Kind, vraag het maar. Ik ben er als je me nodig hebt".
Scharrels die het allemaal zo goed weten te vertellen welke kant je het beste op kunt gaan terwijl zij begripvol je rug aaien met eindeloos geduld terwijl zij, geen van allen, doorhebben dat het een groot spel is wat ik speel.
Een groot verkeersspel.

Een verkeersspel waarin ik schijt heb aan de regels. Ik zie de borden niet, ik hou me niet aan de snelheid en nee, ik geef er echt geen flikker om als er gewonden vallen.
Een spel waarin je in je eentje speelt, 2 joysticks zijn overbodig. Ik bied de 2e joystick wel aan, ik ben sociaal. Maar ik lach. Ik lach heel hard.
Waarom?
 Omdat ik deze auto bestuur.Ik bestuur dit spel alleen en alleen ik kan de juiste weg vinden doordat
alleen ik mijn regels begrijp in dit spel.

Alle borden, tomtoms, verkeerslijnen,stoplichten en haaientanden helpen geen fuck. Zij kunnen mij niet helpen. Al deze opties om veilig thuis te komen of een steuntje in de rug naar de goede baan, zijn er niet voor mij.

En wat dan? Als ik maar doorga en me geen reet aantrek van al die hulpmiddelen, wat dan? Als je de kaarten niet meer kunt lezen, de vluchtstroken niet kunt onderscheiden van de normale wegen, wat dan?

Positief door blijven rijden totdat ik een benzinepomp zie.
Een benzinepomp die je vraagt om die joystick en 1 potje samen met je wilt spelen en je hiermee verder helpt naar je volgende level.

Want als ik zou stoppen langs de snelweg op de heetste uren van de dag smekend om een lift, zou ik niet diegene zijn die het spel het liefst alleen speelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten