zaterdag 15 oktober 2011

MAMA, IM A MILLIONAIRE.

Nieuwe dit, nieuwe dat. Dure kleding, dure auto. Het hebben van gezag, het hebben van status.
Steeds vaker zie je het gebeuren om je heen, dat mensen worden meegesleurd in bovenstaande
eigenschappen, het aanschaffen van materialen die status weergeven en vanuit daar gezag proberen uit te oefenen op de mensen om hun heen.
En dit is slechts de beginfase van een slecht ontwikkelde eigenschap, namelijk opscheppen.

Vreselijk vind ik het als mensen opscheppen. Het is in mijn ogen eigenlijk een soort van overtuigen dat diegene het goed heeft, een soort onzekerheid die hij op dat moment probeert te bevredigen zodat wanneer hij naar bed zal gaan, uitstekend slaapt.
Het gezag willen uitstralen naar andere mensen, dat doen opscheppers. Het opdringen van hun onzekerheden, dat is het.

Maar ik heb helemaal niet de intentie om mijn gezag uit te stralen naar de mensen om mij heen.
Ik heb helemaal niet de intentie om status weer te geven.
Ik heb helemaal niet de intentie om mijn onzekerheid op andere mensen te projecteren door middel van opscheppen.
Ik heb helemaal niet de intentie om de slecht ontwikkelde eigenschap opscheppen, te creĆ«ren.
Maar ik ga toch echt opscheppen.
En hard ook.
In iedereen hun gezicht zeg ik het gewoon, omdat het ook zo is. Ik heb het, en dat is wat mij toch echt gezag laat uitstralen.
Dit is serieus een factor die ik aan iedereen wil opdringen, waarvan ik wil dat iedereen het weet.
En dus zeg ik het. Ik doe het, ik schep op.

Namelijk dat..


..IK RIJK BEN DOOR MIJN VRIENDENGROEP, DAT MIJN VRIENDEN, DE LEUKSTE, BESTE, GRAPPIGSTE, DOMSTE, MEEST DOELLOZE EN DE KNAPSTE OOIT ZIJN, DAT
ZIJ MIJ GEZEGEND LATEN VOELEN EN DAT IK DE HOOGSTE STATUS HEB DIE IEMAND OOIT ZAL HEBBEN.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten